obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wedstrijdverslagen van de mannen
 Onderwerp afdrukken
Meegedaan aan Winterliga Dakota: buiten de prijzen, wel taart
Don
Op zondag 9 februari ’14 deed ik mee aan de finale van de Winterliga die Dakota had georganiseerd. In de sporthal van een school in Ahaus, waar de lokale boogschietvereniging op zondagochtend trainde, waren drie doelpakken voor de finalisten erbij gezet. Omdat tijdens hun training de lokale jeugd zich erg rustig hield, was het rustig genoeg om geconcentreerd te kunnen schieten. (Daar moet je bij ons eens om komen Wink )

Hoe werkte de Winterliga?
Peter Jöcker, van Dakota, had in de herfst van 2013 een uitnodiging rondgestuurd om aan zijn Winterliga mee te doen. In de maanden november tot en met januari konden deelnemers op de site http://www.dakota-bogensport.de/winte...liga-2014/ acht scores aanmelden over 30 pijlen op 18 meter, indoor. Maximaal 300 punten, dus, en dat acht keer. Compound, recurve of blanke boog, dat maakte niet uit. Je moest er wel je boogklasse bij aangeven en op welk formaat blazoen je je scores haalde.

De finale
Uiteindelijk waren er negen finalisten, dat wil zeggen iedereen die genoeg scores had aangeleverd: zeven compoundschutters (waaronder Peter Jöcker zelf), twee met een recurve. Om de kansen tijdens de dag gelijk te maken, schoten allen weer op het formaat blazoen dat ze eerder gebruikt hadden. De meeste compoundschutters dus op de driespots, enkelen net als ik met mijn recurve op een 40cm-blazoen (dat maakt voor de binnenste ringen niets uit, maar die enkele 5 of minder telt nog mee). En er werd een handicap berekend: hoe lager je gemiddelde over de acht ingeleverde scores, hoe meer punten voorsprong je kreeg tegenover schutters met hogere scores. Er werden halve wedstrijdjes geschoten van vijf ronden, dus 15 pijlen. Dankzij mijn bonussen versloeg ik in de poule-ronde twee compoundschutters Smile en mocht ik meedoen aan de eindronde.
Ook die bestond weer uit 15 pijlen. En dat waren er voor mij net zes teveel: in de laatste twee rondes sloeg vermoeidheid toe Sad. Ik mis de woensdagtraining om wat meer uithoudingsvermogen te kweken! Vooral door die twee slechte rondes haalde ik te weinig punten, zelfs met mijn bonus, om in de prijzen te vallen.
Geen medaille, geen tegoedbon voor Dakota’s website Frown. Maar wel koffie en, omdat er iemand jarig was, taart Grin! Misschien gaat het me beter lukken in de zomerliga? Wie probeert het met me mee? Cool
Gewijzigd door Don op 09 februari 2014, 16:25


Lefties shoot right!
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meegedaan aan Winterliga Dakota: buiten de prijzen, wel taart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tweedehandsmarkt Dakota 2016 Vraag & Aanbod van tweedehands materiaal. : 1 14 dec 2015
Contactgegevens Dakota boogsportwinkel Algemeen : 1 06 sep 2013