obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen onderdeel, post hier als geen overeenkomend categorie te vinden is.
 Onderwerp afdrukken
App voor scores
Don
'Wat voor app gebruik jij om je scores te noteren?', vroeg iemand me weer tijdens de training. Er zijn er verschillende, gratis of betaald, voor allerlei smartphones. Een die ik wel leuk vind, is Rcherz (gratis voor iOS en Android—of-ie ook voor Windows bestaat, weet ik niet; wie weet dat wel?).
Rcherz is niet alleen een app om je scores op 'gewone' doelen te noteren, maar kan ook gebruikt worden om je boog- en pijlen-informatie bij te houden.
En Rcherz is er ook om dat allemaal te delen met andere clubleden of wereldwijde boogschutters, want er zit een website met een soort facebook-voor-boogschutters aan vast, www.rcherz.com. Maar je kunt scores ook heel gemakkelijk via het echte Facebook of Twitter delen.
De site geeft ook analyses van je scores: schiet ik niet teveel naar links? (Volgens bijgaand plaatje wel; ik moet dus mijn boog rechter houden, of mijn vizier wat bijstellen.) Nadeel is dat die grafische analyse alleen werkt als je de precieze locatie van je scores ingeeft, en dat kan alleen op de laptop (al deed-ie het ooit ook via de app, dacht ik...). Dus dan moet je eerst op je mobieltje via een andere app je pijlen 'plaatsen' en dat alles dan op de laptop overdoen.
De app en de website zijn dus zeker niet niet perfect, moet ik toegeven: er zitten rare dingen in de software en soms moet ik de app helemaal opnieuw opstarten omdat er iets vastloopt. Maar scores ben ik er nog nooit mee kwijtgeraakt—de kern werkt goed.
Tot nu toe ben ik de enige van Sagitta et Arcus op Rcherz. Ik zou het gezellig vinden als er meer clubleden bij kwamen!
Don voegde bij, afbeelding: (Klik het plaatje voor vergroting!)
schermafbeelding_2014-06-21_om_200617.png

Gewijzigd door Don op 26 juni 2014, 21:40


Lefties shoot right!
 
Don
Welke app gebruik ik dan echt? Dat is Archery Score (https://itunes.apple.com/nl/app/arche...45858?mt=8). Daarmee kan ik wél op het scherm van mijn mobieltje precies de plek aanwijzen waar de pijl in het blazoen zit. In een hoek van het scherm verschijnt een uitvergroting om nauwkeuriger te zien waar je je pijlpunt plaatst.
Foutloos optellen van de score doet de app voor je, natuurlijk.
Archery score heeft als voordeel dat je je eigen wedstrijdvormen kunt aanmaken. Dus voor onze clubcompetitie kun je een wedstrijdvorm aanmaken met 12 rondes van 3 pijlen met het FITA-blazoen. (En een van 10 rondes voor de binnencompetitie.) Nadeel is dat er niet erg veel 'voorgeprogrammeerde' wedstrijden in zitten; wat dat betreft is Rcherz ruimer uitgerust.
Er zijn niet veel analysemogelijkheden in Archery score; je kunt alleen de hele 'wolk' van scores bekijken na afloop van het scoren (zie bijgaand plaatje). En er zijn wat simpele grafiekjes die het verloop van je scores door de tijd kunnen tonen.
Nog een nadeel: sinds eind 2012 heeft de maker de app niet meer geüpdatet, dus blijft het design in de stijl van iOS6.
Don voegde bij, afbeelding: (Klik het plaatje voor vergroting!)
archeryscore.png



Lefties shoot right!
 
Don
Had ik net geschreven dat Archery Score nog een iOS 6 design had, komt de man er een weekje later een update naar moderner design! Smile


Lefties shoot right!
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'App voor scores', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Stel jezelf voor ! Algemeen : 7 03 apr 2015
[Update] Planning voor de klus zaterdagen in 2015 Algemeen : 2 16 feb 2015
28 uur non-stop voor KiKa Algemeen : 1 22 dec 2014
Regionale PR voor demo Byron Ferguson Algemeen : 2 16 aug 2014
Boogschieten voor meiden en meisjes: Achterpagina NRC Algemeen : 1 05 jun 2014