obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wedstrijdverslagen van de mannen
 Onderwerp afdrukken
Zomercompetitie 2014
Don
Doe ik zo m'n best om op Gert in te lopen. Zet ik een score neer, beter dan ik ooit deed met 316. En wat doet Gert? Die gaat er 3 punten over heen met ook zijn beste score tot nog toe! Pfft
Over het hele seizoen loop ik een klein beetje op hem in, omdat ik een slechtere score (285) kon wegstrepen dan hij (295).

Frustrerend? Een klein beetje Frown, maar vooral leuk dat we beiden zo'n vooruitgang maken! Smile

Ook BrinkyBoy noteerde, nog weer een paar dagen later, een nieuw PR: meer dan een punt per ronde omhoog vergeleken met een maand geleden. Dat wordt ook leuk!

't Zou wel leuk zijn als er meer mensen mee deden aan de competitie, en vooral Shock als iedereen een beetje meeleefde, dus de nodige stilte betrachtte in de buurt van de schotlijn. Zo'n spannende strijd hebben we in geen jaren gehad. Volg die wedstrijden! Zie hoe de mannen (m/v) zich concentreren, hoe ze hun best doen het schot perfect uit te voeren...
Spanning & sensatie, elke maand weer! Grin
Don voegde bij, bestand:
clubcompetitie14-15-07-2.pdf [24.48KB / 323 Downloads]

Gewijzigd door Don op 03 augustus 2014, 14:34


Lefties shoot right!
 
Brinkyboy
Duidelijk verhaal. Morgenvroeg nog ff trainen om aan het eind van de maand ook mee te doen. Voor de troostprijs doe ik zeker mee.
 
LastManStanding
Hoi,

Hoe meer zielen hoe meer vreugd... en Oefening baart kunst...

Zonder Don was er voor mij minder uitdaging. Dat geldt wederzijds ook voor Don. Door competities te schieten, ga je bewuster schieten met meer aandacht (controle en sturing) op de ditjes en datjes.
Vorig jaar kon ik nog niet met Don mee. Ik was meer bezig met de fysieke inspanning om de boog te beheersen dan met de techniek. Achteraf denk ik dat de boog wat te zwaar was terwijl ik de eerste stappen nog niet als automatisme had. Ik schoot na een bewuste X zomaar een losse flodder...

Hierbij dus een tip of misschien wel dringend advies: begin niet te zwaar, neem een boog die je fysiek goed aan kunt, juist omdat je eerst de techniek moet beheersen. Ik weet dat dit geen nieuwtje is, maar in de herhaling ligt de kracht.

Dit jaar heb ik vaker op de buitenbaan getraind, eigenlijk al vanaf januari... De eerstvolgende competitiewedstrijd is een bewust ijkpunt voor mij geworden. Ik probeer minimaal 2 x per week te schieten. Het wordt gewoonweg leuker als je ziet dat je progressie maakt: loon naar werken. En het plezier geeft natuurlijk ook een stuk ontspanning en dat is voor mij heel belangrijk.

Zo, dit waren voor nu even genoeg gezegden...

Hopelijk staan we binnenkort met meer mensen de competitie te schieten. En een troostprijs voor nu kan volgend jaar een hoofdprijs opleveren. Gewoon meedoen dus!

Ik ga er zelf in ieder geval alles aan doen om de competitie spannend te houden Wink
Eerst nog even Byron Ferguson zien schieten en dan eind augustus de volgende wedstrijd.

Groeten vanaf een zonnig vakantieadres...

Gert
Gewijzigd door LastManStanding op 02 augustus 2014, 23:08
SF Elite+ riser & limbs 40#
 
Brinkyboy
Heb net op de buiten baan ff lekker geschoten. Rondje van 12 ging niet slecht, 251 met zelf missers van 3,4 en 5..
Groundsmann Bert, de baan lag er strak bij, compliment, alleen een nieuwe meet en de baan is helemaal top.
 
Don
Hallo Boy, Dat is toch een score die er mag zijn! Ik zet 'm erbij.


Lefties shoot right!
 
LastManStanding
Hey Brinkyboy,

Een potje van 251 houdt in dat je gemiddeld 7 schiet (7x36 is 252). In de opbouw in het eerste jaar is dat niet verkeerd. Je hebt in het begin nogal wat spreiding en tegenover een 9 staat dan zomaar een 5.

Je hoort vaak dat pijl 3 de slechtste was. Dat had ik zelf ook regelmatig. De vermoeidheid speelt onbewust toch mee en je wilt vaak te graag, zeker als je daarvoor een goed schot had of juist heel slecht schoot en het met pijl 3 wel even wilde verbeteren...
Ik neem nu zelf meer tijd voor een serie en vooral tussen pijl 2 en pijl 3. Dit heeft m.i. mede geholpen aan het minder vaak voorkomen van de losse flodder aan het eind.
Ook als je individueel op de buitenbaan traint, moet je erop letten dat je tijd neemt tussen de series. Je loopt namelijk effe snel heen en weer om de pijlen te halen en hoppa schieten maar weer. Ook dan neem je wellicht niet genoeg tijd.

BTW, de boog hoeft natuurlijk niet altijd gespannen te staan. Als de resultaten even tegenvallen, kun je nog steeds je energie kwijt. Ga dan uiteraard niet klooien met de afstelling van het vizier o.i.d.
Accepteer de mindere dag, maar blijf letten op de techniek. De scores komen wel weer.

Wie weet, heb je hier iets aan... Veel plezier met de trainingen!

Gert
SF Elite+ riser & limbs 40#
 
Brinkyboy
Dank, Don en Gert voor jullie reacties.
Kan ik zeker iets mee, tot nu toe ben ik zeker tevreden met mijn score's.
Merk zelf wel dat ik soms niet genoeg tijd neem tussen 2 pijlen, dit zal dus ook zeker de komende weken extra aandacht moeten hebben.
En een echte konstante score komt van zelf wel.
Ik blijf dus geregeld trainen voor de eerstvolgende competitie wedstrijd.
Heren tot snel.
 
Don
In een officiële NHB-wedstrijd heb je 2 minuten voor 3 pijlen. Dat is veel, en dat heeft een reden! Neem rustig de tijd; ontspan je schouders en armen tussen 2 schoten in. Bouw je positie daarna weer rustig op.
Van boogschieten word je je zó bewust van allerlei spieren en van allerlei bewegingsgewoonten die je hebt!


Lefties shoot right!
 
Don
De opwarmrondes werd onderbroken door regen. Kwam het daardoor? In elk geval waren de drie schutters die aan de clubcompetitie deelnamen, niet tevreden over hun scores. Ik kan 15 punten beter, Lex schiet tot wel 20 punten beter, Gert zelfs ruim 30. Toch maar netjes de uitslagen genoteerd. Voor Gert geen verschil, want hij kon deze wegstrepen: hij blijft op 935 totaal staan. Lex heeft nu drie scores staan (totaal 720) en kan de volgende maand de slechtste wegstrepen. En ik kon de laatste score onder de 300 wegstrepen, wat mijn totaal op 917 brengt. Toch staat Gert nog voor op me—en dus bovenaan in de zomercompetitie. Op 27 september zien we weer verder!
Laten we hopen op mooi weer.
De scores vind je in de bijlage.
Don voegde bij, bestand:
clubcompetitie14-15-08.pdf [25.01KB / 335 Downloads]



Lefties shoot right!
 
Brinkyboy
Zeker een wat magere score, maar net zo als weer vandaag .Na regen komt zonneschijn. Ga er dus ook vanuit dat na meer trainings uren het resultaat ook beter gaat worden.
Don en Gert, bedankt voor de competitie van vandaag.
Volgende wedstrijd staat weer genoteerd.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zomercompetitie 2014', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomercompetitie 2015 Afdeling mannen : 12 16 okt 2015
Wintercompetitie 2014-2015 Afdeling mannen : 4 02 feb 2015
Wintercompetitie 2013-2014 Afdeling mannen : 5 24 mrt 2014