obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wedstrijdverslagen van de mannen
 Onderwerp afdrukken
Wintercompetitie 2014-2015
Don
Binnen schieten we 10 rondes van 3 pijlen op 18 meter, op de laatste zaterdag van de maand. In november konden we daarmee beginnen. Deze keer werd het de eerste zaterdag van december die nog telde als de laatste zaterdag van november. Boogschieten is een kunst van tellen, soms creatief tellen!
In de onderlinge wedstrijd werd niet creatief geteld, maar heel rechttoe-rechtaan. Over de score waren Gert en ik beiden niet erg tevreden: Gert won met 254 punten, ik haalde er 9 minder: 245.
We beschouwden het maar als een matige generale repetitie vóór de echte wedstrijd in de regio, in Enschede op 7 december.


Lefties shoot right!
 
Don
Afscheiding? Nee hoor, althans niet blijvend. We experimenteerden vanmiddag met een verrijdbare afscheiding tussen de twee schutters die geconcentreerd hun maandelijkse clubcompetitie wilden verschieten aan de ene kant en de rest van de club aan de andere. Geen erg succesvol experiment, naar mijn mening, want het gepraat gaat natuurlijk gewoon door. Het schijnt dat, ver vóór onze tijd, iedereen wel rustig deed tijdens de competitie. Maar ja, toen deden er ook veel meer van de leden aan mee.

Toch willen we daaraan de zeer matige resultaten van deze middag niet wijten. Het was anders wel een dieptepunt (hoop ik!), dat we heel netjes deelden: allebei haalden we slechts 238 punten. Maar we blijven hopen: dat PR gaan we verbeteren!
Don voegde bij, bestand:
clubcompetitie14-15-jan.pdf [25.64KB / 454 Downloads]



Lefties shoot right!
 
LastManStanding
Tja, we kunnen niet concluderen dat de houten afscheiding heeft geholpen. De scores waren inderdaad zodanig dat dit experiment wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar is.
Ik kreeg overigens ook een grappige reactie toen we het schot weer weghaalden: goh, willen jullie er weer bijhoren of willen jullie je nog steeds afscheiden?

Laten we het er maar op houden dat we er misschien zelf te veel een ding van maken en met dit houten schot te veel mentale druk op onszelf hebben gelegd (ultieme zelfreflectie, zou een psycholoog waarschijnlijk hebben gezegd). Het moet worden gezegd, ik kan niet ontkennen dat het zeker lastig is om je te concentreren als er veel stemgeluid is.

Don en ik waren beide ook niet optimaal voorbereid wegens uiteenlopende omstandigheden. Maar zelfs daarin wil ik geen reden vinden om mij kwetsbaar op te stellen.

Daarom heb ik mezelf voorgenomen om de komende week opnieuw serieus de wedstrijd te schieten, uiteraard als training, maar dan wel voor het echie... of zoiets. In ieder geval we serieus doen maar mezelf niet te serieus nemen, ha ha.
Gewijzigd door LastManStanding op 01 februari 2015, 11:51
SF Elite+ riser & limbs 40#
 
Brinkyboy
Als toeschouwer op de tribune was de verrijdbare afscheiding ook vervelend, schutters waren niet te zien.
Ben toen maar bij de schutters gaan zitten, was beter te bekijken en misschien voor de schutters wel afleidend of te rumoerig.
Hopelijk kan ik over een aantal maanden zelf weer schieten, zodat ook onze recurve schutters meer tegenstand gaan krijgen tijdens de maandelijkse wedstrijden.
Ik heb alleen het gevoel dat ik weer vanaf nul moet beginnen met boogschieten, hopelijk valt het allemaal mee, we wachten af en zullen zien.
Heren aan het eind van de maand Februari meer succes.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wintercompetitie 2014-2015', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomercompetitie 2015 Afdeling mannen : 12 16 okt 2015
[Update] Planning voor de klus zaterdagen in 2015 Algemeen : 2 16 feb 2015
Zomercompetitie 2014 Afdeling mannen : 32 07 dec 2014
Wintercompetitie 2013-2014 Afdeling mannen : 5 24 mrt 2014