obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wedstrijdverslagen van de mannen
 Onderwerp afdrukken
Zomercompetitie 2015
Don
Na maanden van ‘vergeten’, ‘drukte’, ‘3D-wedstrijd’ of wat dan ook voor smoezen, schoten Gert en ik op 23 mei eindelijk weer eens een wedstrijdje in de clubcompetitie. Voor zover het lukte om geconcentreerd te blijven, want met al die andere schutters om ons heen was de drukte groot. Weinigen wisten dat we een wedstrijdje verschoten, en dat je daarbij graag wat rust hebt om goed te kunnen schieten, wisten velen nog minder. Niettemin bereikten we redelijke scores: Gert won met 321 tegen 316.
De zomercompetitie is geopend!

Ter info: de zomercompetitie wordt verschoten tijdens het gehele buitenseizoen, eens per maand 12 x 3 pijlen op 30 meter. Winnaar is degene met de meeste punten van zijn/haar drie beste maanden—lagere scores mag je wegstrepen. Je kunt dus nog best meedoen. Natuurlijk worden klassementen opgemaakt per klasse: blanke boog en recurve-met-alles-erop-en-eraan apart, en ook volwassenen en jeugd apart.
In principe vindt de competitiewedstrijd plaats op de laatste zaterdag van de maand (maar dit keer een week eerder, omdat ik er volgende week niet bij ben).


Lefties shoot right!
 
LastManStanding
Ja, het werd inderdaad weer eens tijd om een wedstrijd in de clubcompetitie te schieten. De wintercompetitie was een beetje uitgegaan als een nachtkaars... Maar goed, daar waren ook de door Don genoemde redenen.

Het zou natuurlijk mooi zijn om, naast de 3D disciplines, ook target shooting meer op de kaart te zetten binnen S&A. Don en ik vermaken ons hier prima mee en stimuleren elkaar om het beste uit ons zelf te halen. De resultaten zijn er ook naar.
De scores van Don (316) en mij (321) zijn echt behoorlijk goed voor de free style recurve klasse. Vorige zomercompetitie kwam ik niet eens tot 321 en begon ik met een score van 295. Hopelijk houden we het niveau vast en gaan we ook buiten de club onze vorderingen tonen (zie de berichten over Open Fita Oost).

Zoals Don aangeeft, kan iedereen meedoen aan de competitie, voor het wedstrijdelement, om jezelf maar ook de ander scherper te maken en beter te laten schieten. Daar is het in een vereniging om te doen.

Don en ik willen graag helpen om de zomercompetitie breder te maken binnen de club. Hoe te beginnen? Misschien wel door eerst meer bewust de scores bij te houden. Je kunt natuurlijk ook gewoon een keer meeschieten tijdens een wedstrijd en je eerste score neerzetten.

Don en ik maken je wel wegwijs over het hoe en wat van de regels, de telling etc. Dat is allemaal niet zo moeilijk... de pijlen in het geel krijgen, daar ligt onze uitdaging ;-)
Gewijzigd door LastManStanding op 26 mei 2015, 23:07
SF Elite+ riser & limbs 40#
 
Brinkyboy
Goed plan, als het enigszins kan doe ik ook mee.
Gisteren voor het eerst weer een paar uurtjes gewerkt, nu maar hopen dat ik ook snel weer kan beginnen, misschien wel opnieuw beginnen met recurve schieten.

Mannen Suc6.
 
LastManStanding
Mooi om te vernemen dat je vorderingen maakt en weer meer in je ritme komt.

Ik zie dat je de draad (woordgrapje) binnenkort weer zou willen oppakken! Ook mooi! We zien je graag naast ons staan en met ons optrekken (nog een woordgrapje).

Tot binnenkort dan maar, als concurrent uiteraard ;-)
SF Elite+ riser & limbs 40#
 
LastManStanding
Afgelopen zaterdag was de laatste zaterdag van juni en daarmee een reguliere wedstrijddag. Toch verliep deze zaterdag niet zo regulier, omdat er een BBQ gepland stond en uit het bericht van Bennie durf ik te concluderen dat die zeer geslaagd was. Hij doet namelijk een suggestie voor een tweede ronde op woensdag a.s. pfft Zelf kon ik er helaas niet bij zijn, omdat mijn dochter 's avonds een optreden had in het Theaterhotel Almelo grin.

Bij een wedstrijd heb je een tegenstander nodig, maar Don en ik konden helaas niet samen schieten. Don kwam op zondagmorgen, met Matthijs als zijn publiek, tot een score van 305. Ik moest zaterdag dus eerder weg en zette, nog voor de voorbereidingen voor de BBQ, een score van 326 op het wedstrijdformulier.

Uiteraard zien Don en ik graag meer schutters deelnemen aan de competitie, die uitnodiging staat al een tijdje. Lex is al druk bezig met het terugkomen op zijn niveau, maar er is nog meer ruimte hoor! Hopelijk kunnen we in juli weer een standaard wedstrijddag plannen en schieten, waarbij ik me tegelijkertijd realiseer dat menigeen dan mogelijk op vakantie is smile. En dat geldt ook voor mijzelf: ik kan niet op 25 juli (reguliere laatste zaterdag). Woensdag (29 juli) en zaterdag (1 augustus) zijn wel opties.

We zien elkaar binnenkort weer op de baan!
SF Elite+ riser & limbs 40#
 
Don
We schoten onze competitiebijdragen weer apart, want afgelopen zaterdag was Gert wel present, maar ik niet. Gert maakte van de rust gebruik, was lekker geconcentreerd en evenaarde zijn PR van 331. Goed gedaan! Smile
De volgende woensdag was het mijn beurt en ik deed mijn best. Het was met 316 een van mijn betere scores deze zomer en een paar jaar geleden was ik er met afstand de beste mee geweest. Nu raakte ik weer 15 punten op Gert achter... Sad Nou ja, ik verbeter mezelf en hoop dat ik daarmee kan doorgaan! Cool
Don voegde bij, bestand:
clubcompetitie1507.pdf [23.3KB / 372 Downloads]



Lefties shoot right!
 
LastManStanding
Ja, het wil maar niet een echte competitie worden. Er zijn slechts twee deelnemers en zelfs zij schieten ook nog regelmatig apart hun eigen ronde. Maar dat betekent niet dat ik niet minder blij ben met de score van 331. Zoals Don aangeeft, is er nog steeds bij ons beiden een goede ontwikkeling. In één van de vorige trainingen schoot hij een super PR van 326! Bravo!

Ik had niet verwacht nog te kunnen komen, maar ik was er gisteren dus wel. Na wat "Spielerei" ging ik uiteindelijk wat meer serieus meeschieten en had toen 1 serie van 27, 4 van 28, 2 van 29 en 1 van 30 (de laatste!). Hopelijk kan ik dit gemiddelde van ruim 28 per serie van 3 een volgende keer doortrekken naar een nieuw PR.

Maar het zou voor de competitie uiteraard goed zijn om meer schutters te hebben die in hun eigen klasse (heren, dames, junioren, recurve free style, recurve bare, compound etc.) meedoen. Zie de competitie niet enkel als een wedstrijd! Het is vooral ook een middel om meer uit jezelf te halen, betere scores neer te zetten en daar weer het plezier uit te halen. En dat laatste is waar het vooral om gaat.
SF Elite+ riser & limbs 40#
 
Brinkyboy
Heren, volgende week terug van vakantie. Daarna problemen om de draad weer op te pakken en dan kijken hoe alles gaat. Dus over een aantal weken weer extra competitie.
 
Don
Zet 'm op, Lex! 't Zal goed zijn om je er weer bij te hebben.


Lefties shoot right!
 
LastManStanding
Yep, hoe meer zielen des te meer pijlen!
SF Elite+ riser & limbs 40#
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zomercompetitie 2015', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Update] Planning voor de klus zaterdagen in 2015 Algemeen : 2 16 feb 2015
Wintercompetitie 2014-2015 Afdeling mannen : 4 02 feb 2015
Zomercompetitie 2014 Afdeling mannen : 32 07 dec 2014