obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wedstrijdverslagen van de mannen
 Onderwerp afdrukken
Wedstrijdverslag: 30 meter outdoor in Arnhem
Don
Mijn eerste boogschietwedstrijd na de tijd in Japan, op 10 juni 2017, is een voorzichtig begin: 30 meter, 72 pijlen. Vooral bedoeld als opwarmertje voor de Open Fita Oost, een WA1440-wedstrijd over een week in Haaksbergen. Het is de eerste outdoor-wedstrijd die ABC Taxus organiseert; ook voor hen is het een opwarmertje. Zondag doen ze hetzelfde op 70 meter en ik zie tijdens de wedstrijd een paar bekenden van de thuisclub die vandaag niet meedoen en zich voor die afstand sparen.
Als nog vrij onbekende wedstrijd en zonder NHB-status doen er niet veel mensen van buiten Arnhem mee; in totaal een twee dozijn schutters, alles bij elkaar genomen: recurve en compound, volwassenen en jeugd, vrouwen en mannen. Van Sagitta et arcus doen Shaun Westendorp (compound) en ik (recurve) mee.
Met scores van 308 en 303 zijn mijn heulen in de ochtend op z’n best redelijk te noemen—hoe lang is het geleden dat we in de clubcompetitie 300 een onbereikbaar hoge score vonden? Ik verwachtte niet daarmee in de finalerondes terecht te komen, maar van de ongeveer vijftien recurveschutters ben ik daarmee vijfde, en de beste acht gaan door. Shaun is de zevende van zeven compoundschutters, maar behoort dus eveneens tot de laatste acht!
De finalerondes, na de lunchpauze, zijn face-to-face wedstrijden, voor de compounders telt het totaal puntental over 15 pijlen; voor de recurveschutters gaat het in het set-systeem met twee wedstrijdpunten per ronde van drie pijlen en winnaar is wie het eerste zes punten behaalt.
Shaun blijft zevende en hoewel de organisatoren alle schutters zolang mogelijk aan het schieten houden door ook troostfinales te verschieten, houdt het voor hem toch een keertje op.
Ik schiet in de kwartfinale mijn beste rondes van de dag en versla ene Thijs met 6–2. In de halve finale moet ik tegen Geoffrey, de nummer 1 van de lijst, en ik schiet matig: alles horizontaal gezien binnen de 9, maar verticaal van hoog tot laag om het geel heen. Dat verlies ik kansloos met 6–0. Daardoor mag ik de ‘bronzen finale’ in, die apart geschoten wordt, voordat het om de beste twee gaat.
In de bronzen finale presteer ik net zo slecht als in de halve finale met zelfs rondjes 22 en 23, al heeft mijn tegenstander Lucas, van ABC Taxus, het af en toe ook niet, en we komen op 4–4. In de beslissende ronde slaan de zenuwen(?) en de vermoeidheid bij me toe. De laatste pijl krijg ik niet meer door de clicker! Afzetten en opnieuw beginnen helpt niet. Lucas wordt dus derde, ik vierde.
Shaun had zich wel vermaakt met het toernooi en ik eigenlijk ook wel, al had ik niet verwacht dat ik het laatste schot niet eens meer zou kunnen maken. Hoe kun je oefenen op schieten onder stress?
Don voegde bij, afbeelding: (Klik het plaatje voor vergroting!)
arnhem-30m_hdr.png



Lefties shoot right!
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wedstrijdverslag: 30 meter outdoor in Arnhem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wedstrijdverslag: Open Fita Oost, Haaksbergen Afdeling mannen : 2 26 mei 2015